Victor Athanasie Stănculescu: M-am aflat între două plutoane de execuţie


Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.
REALITATEA.NET – Victor Athanasie Stănculescu: M-am aflat între două plutoane de execuţie
Sambata, 10 Februarie 2007 17:51

Generalul Victor Stănculescu: Doi, am fost pe urma banuit de-a lungul mandatu’ prim al lui Iliescu ca as putea facea ceva, si ca atare cand m-am intors din China Ion Iliescu m-a chemat, eu am venit luni din China, si el joi mi-a dat telefon – mergi cu mine sambata in China, am intrebat de ce? si mi-a spus foarte clar – mergi in China, am inteles merg in China.
Primise la ora 10 (am aflat mai tarziu) o nota informativa
„ca in timpul plecarii dumneavoastra Generalul Stanculescu va da o Lovitura de Stat Militara”.

Invitatul emisiunii 3×3, Victor Athanasie Stănculescu, a făcut noi dezvăluiri despre implicarea sa în Revoluţia din decembrie 1989. Stănculescu a explicat că a încercat să evite vărsarea de sânge şi a povestit cum a preluat comanda Ministerului Apărării, imediat după ce generalul Milea s-a sinucis.

El a negat orice implicare în violenţele de la Timişoara. De altfel, generalul a spus că situaţia sa în acea vreme era una foarte delicată, deoarece risca să fie executat ori de dictatori, ori de popor.

De asemenea, generalul a explicat că a dat ordine contradictorii şi a dat rapoarte false celor doi dictatori, pentru a încerca să evite ca armata să tragă în populaţie.

Fostul general a explicat că a refuzat să preia puterea în decembrie ’89, deşi i s-a propus de trei ori acest lucru, motivând decizia sa prin faptul că „România a cunoscut prea multe dictaturi”.

Despre generalul Milea, pe care l-a înlocuit în timpul Revoluţiei, generalul Stănculescu a declarat că s-a sinucis, deoarece presiunea psihologică la care era supus era prea mare. De altfel, în opinia lui Stănculescu, generalul Milea ar fi fost şi el judecat şi acuzat de genocid dacă nu s-ar fi sinucis.
Stănculescu: Generalul Milea s-a sinucis, nu a fost ucis .

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Generalul Stanculescu a fost chemat de trei ori la Ceausescu, acesta punandu-i aceeasi intrebare: „Ce face Armata, tovarase Stanculescu? Sa-si faca datoria? De ce nu actioneaza?”. Stanculescu ii dadea asigurari ca trupele vin. „M-am intors inapoi si le-am spus: unitatile sunt pe drum – va declara Victor Stanculescu televiziunii B1. Deci, aici de aici minteam grosolan. De aia am spus ca la un moment dat eu am fost intre doua plutoane de executie: a conducerii foste si a celor care veneau, revolutia, si acest lucru a fost si la Timisoara, si la Bucuresti. Deci, in momentul cand lor (lui Nicolae si Elena Ceausescu, n.a.) le-am spus ca sunt pe drum (unitatile chemate din teritoriu, n.a.), sau linistit, intr-un fel.

Sursa: Rol

2 gânduri despre &8222;Victor Athanasie Stănculescu: M-am aflat între două plutoane de execuţie&8221;

  1. Ce mint oamenii astia!Dak lovitura de stat nu iesea[ca sa zik asa]o roiau toti protagonistii!!Nu stateau ei prosti si blegi ca sa fie impuscati .

Lasă un răspuns

